Gyöpös Levente 12. D osztályos tanulónk beszámolója az autószlalom versenyeredményeiről: 


"Szlalomversenyzés a Talex M3 volánja mögött – eredmények és tapasztalatok 2025-ből

A 2025-ös szezonban is a Spanyolországban gyártott, csővázas, Talex M3 proto autómmal versenyeztem. A jármű nagyjából 500 kilogrammos, 210 lóerős és egy Suzuki GSX-R 1000-es erőforrás működteti. Könnyű súlya és motorkerékpár-blokkja miatt kifejezetten alkalmas a szlalom szakág gyors irányváltásokat igénylő körülményeire, és a hegyi versenyzésre.

Mit is jelent a szlalom szakág?

A szlalom a motorsportok egyik legtechnikásabb ága: nem egymással, hanem az idővel versenyzünk. A feladat egyszerűnek tűnik – A pontból B pontba eljutni –, de a pálya meg van tűzdelve lassítókkal, kapukkal, irányváltásos akadályokkal. A pályák lehetnek hegyi szakaszok, versenypályák vagy épp lezárt aszfaltos területek. A kihívás abban rejlik, hogy ki tudja a leggyorsabban, legtisztábban és legpontosabban teljesíteni a kijelölt szakaszt. Ugyanis a hibákért időbüntetés jár, ami súlyos következményeket vonhat maga után. Magyarországon egy versenynap három futamból áll, amelyből a két gyorsabbik kör összege adja a végső időeredményt. Idén a Magyar Bajnokságban álltam rajthoz, illetve a European Autoslalom Championship (EASC) mezőnyében is kipróbálhattam magam.

EASC 2025 és a Magyar Bajnokság – egy emlékezetes szezon

Az idei év rendkívül küzdelmes, ugyanakkor annál emlékezetesebb volt. A nemzetközi mezőnyben sikerült elérnem, hogy kategóriámban és abszolútban is EASC 2025 Vice-Champion, vagyis összetett ezüstérmes legyek.

A magyar szezon pedig talán minden eddiginél szorosabban alakult. Hatan küzdöttünk a bajnoki címért egész évben, és még az utolsó futam előtt is hárman voltunk esélyesek a végső győzelemre. Az utolsó verseny napján szinte végig szakadt az eső, csak a második futamot sikerült félig száraz pályán teljesíteni. Ez sokak dolgát megnehezítette, de nekem pont ez adta meg a lehetőséget: esőben sikerült olyan tempót diktálnom, amit egyik ellenfelem sem tudott tartani. Az utolsó futamban ráadásul megfutottam a leggyorsabb időt, így megszereztem az ezért járó három bónuszpontot is – ezek a pontok dönthettek a bajnokság sorsáról, hiszen a győztes három, a második kettő, a harmadik egy pontot visz haza. Végül egyetlen ponttal sikerült megnyernem a 2025-ös MNASZ Országos Szlalom Bajnokság abszolút címét. A szezon során több technikai probléma is nehezítette a versenyzést, de év végére sikerült megoldani ezeket és ez is nagyban hozzájárult a sikerhez.

Tervek 2026-ra

A versenyzés számomra folyamatos tanulás, fejlődés és új kihívások keresése. Jövőre sem szeretnék lassítani: a célom, hogy ismét rajthoz álljak az Európa-bajnokságon, részt vegyek néhány magyar futamon, valamint kipróbáljam magam a Horvát Hegyi Bajnokságban, ahol rendkívül erős a mezőny és a kategóriám is."

Levente eredményeihez gratulálunk, és további sikereket kívánunk!