A 20018/2019-es tanévben 17. alkalommal került sor a Gymnasium Damméval való cserekapcsolatunkra. A programon 18 diákunk vett részt a 10. évfolyamról: 14 diák a 10. C osztályból, illetve a 10. B, D és E osztályokból további 4 tanuló.

Szeptemberben 18 német diák és kísérőtanáraik látogattak el hozzánk. A közel 10 nap alatt a kirándulások és családi programok mellett a kulturált alkoholfogyasztás témáját dolgoztuk fel. Jártunk Villányban borkostolón, a Sörgyárban és a Pezsgőházban. A szülői esten mutattuk be a héten elvégzett munkát. A program magyarországi része ezzel véget ért, de tudtuk, hogy vár még ránk a júniusi utazás.

A tanév végén mi keltünk útra, hogy újra együtt dolgozhassunk német partnereinkkel. Jó érzés volt újra találkozni a már ismert arcokkal.

A Damméban végzett munkánk témája a mezőgazdaság volt. Azon belül is az állattartás. Felkerestünk egy tehenészetet, ahol közelebbről megismerhettük az állattartás szépségeit és nehézségeit is. Csoportokban jártuk be a gazdaságot, megkeresve az előre kiadott kérdésekre a válaszokat.

A munka mellett Németországban is kirándultunk. A hétvége a családoké volt itt is. A vendéglátó családjaink sokfelé vittek minket a tengerparttól Hamburgon, Brémán keresztül Bonnig, Kölnig.

Közös kirándulásaink Osnabrückbe, Damméba vezettek. Osnabrückben nem csak a várost tekintettük meg, hanem megtudhattuk, hogy milyen fontos szerepet játszott a város a harmincéves háború idején: a wesztfáliai békeszerződés egyik részét itt kötötték meg 1648-ban. A városházán szerzett fontos információk után a város jelene is meglepett minket: a gyönyörű városban sétálva, majd betérve egy bevásárló központba szörfoktatásra lettünk figyelmesek. Az áruház földszintjén ugyanis egy nagy, hullámzó medence van kialakítva, ahol lehet gyakorolni a hullámlovaglást.

Damméban fogadtak minket a városházán, ahol megismerkedhettünk Damme történetével is.

Nem maradhatott el természetesen a soltaui Heidepark felkeresése sem, amely a csereprogram egyik németországi csúcspontja szokott lenni: a szabadidőparkban kipróbálhatóak a félelmetes és izgalmas hullámvasútak, a szabadesés, a gyorsulás.

Az utolsó napon Damméban is összegeztük a héten végzett munkánkat a vendéglátó szülőknek is bemutatva.

Vasárnap hajnalban indultunk vissza Hamburgba, a repülőtérre. Ezzel a tanév programja lezárult.

Az utazásról készült képek megtekintése