Augusztus utolsó napjaiban egy diákcsoportunk spanyol tanulmányi kiránduláson vett részt Bognár Vasas Dóra és Pálné Porst Andrea tanárnők kíséretében.

Az alábbiakban Szalai Hanna, Dittrich Lili és Batki Boróka 11.B osztályos tanulók élménybeszámolóját olvashatják az útról:
Egy egész napnyi utazás – vonatozás, repülőút - után megérkeztünk Benalmádenába, ahol 8 napot töltöttünk.
Spanyol családoknál laktunk kettesével vagy hármasával. A befogadó családok nagyon kedvesek, gondoskodóak voltak. Soha nem volt gond egymás megértésével, mindig megoldottuk a kommunikációt. Reggelit és vacsorát a családoknál kaptunk. Utóbbi majdnem minden nap jellegzetes spanyol étel volt, például tortilla de patatas és gazpacho.
A tanulást minden nap 9:30-kor kezdtük a Colegio Maravillasban, tanárunkkal Julio-val, aki rendkívül szimpatikus volt tanári készsége, türelme és humorérzéke miatt. Minden nap 3 órát tanultunk, köztük 15 perces szünetekkel. Élveztük az órákat, a spanyol beszédet, most már sokkal magabiztosabban használjuk a nyelvet. Az iskola nagyon komolyan vette a feladatát, a csoportunk számára külön könyvet készítettek, amiből tanultunk az ottlétünk során és a fejlődésünkről a tanfolyam végén értékelőlapot és oklevelet kaptunk.
Az iskolában ebédeltünk szintén tipikus spanyol ételeket, például paella-t. Ezután vagy rövid kirándulásokra mentünk a környéken, vagy szabadon programunk volt, amit általában a strandon töltöttünk kísérő tanárainkkal.
Kis kirándulások keretében megismerhettük Benalmádena Arroyo de la Miel részét, Málagát, Benalmádena Pueblo-t és Mijas-t.
Minden este 19:30-kor vacsoráztunk a családoknál, majd 21 órakor újra találkoztunk tanárainkkal és vagy a belvárosban töltöttük el az időt 23 óráig vagy éjszakai fürdőzésre mentünk a partra. Szombaton egész napos kirándulásra utaztunk a gyönyörű Sevillába, ahol megnéztük a Torre del Oro-t, a Plaza de España-t és az Alcazar-t. Ezután elfogyasztottuk a családok által csomagolt ebédünket, majd megnéztük a katedrálist és a La Giralda-t. Csodaszép napot töltöttünk Sevillában, és bár nagyon elfáradtunk, az élmény mindenképp megérte.
Vasárnap esőre ébredtünk, aminek mi nem, de a helyiek nagyon örültek, mert november óta nem esett eső és nagyon nagy a szárazság. A borús, esős idő miatt a délelőttöt Málaga legnagyobb bevásárló központjában a Plaza Mayorban töltöttük, majd elvonatoztunk Torremolinos-ba, ahol megcsodáltuk a jellegzetes andalúz tengerparti város kis utcáit, a boltokat, a strandot. A napot Benalmádenában a strandröplabda pályán zártuk.
Összességében nagyon élveztük a hetet, sok új barátra és élményre tettünk szert. Mindig kellemes emlékként gondolunk majd az itt töltött időre és alig várjunk, hogy a jövőben visszatérjünk Spanyolországba! Köszönjük a lehetőséget!