Az "Innováció és tehetséggondozás​ a pedagógiai hatékonyság és eredményesség növeléséért" című Erasmus+ projektünk keretein belül svédországi iskolalátogatáson vett részt Sebestyén Emese, iskolánk angol szakos tanárnője.


A mobilitásról készült beszámolóját az alábbiakban adjuk közre:
„Május 8. és 10. között lehetőségem volt az Erasmus+ tanármobilitási program keretén belül szakmai látogatást tenni Svédországba. Három napig egy kolléganő „árnyéka” voltam, de néhány alkalommal más tanár is elfogadott árnyékának. A malmöi Borgarskolában is zajlanak a vizsgák – szerte Európában május van! -  ezért nem egyetlen tanár munkáját követtem, hanem négy különböző, másként érdekes órát láttam.
áttam olyan (angol) irodalomórát, ahol az International Baccalaureat (nemzetközi érettségi) tanulói megtanulnak elemezni egy infografikát is tartalmazó szöveget, és egy óra-sorozatban azt figyelhettem meg, hogyan fejlődnek összehasonlító-elemző esszévé a gondolatok három regény elolvasása után. Mindez sok-sok önálló munkával, páros és kiscsoportos megbeszéléssel és írással, és közös nagycsoportos vitával történt - időigényes folyamat, de minden perce megéri, mert a tanulók aktív részvétele, pozitív hozzájárulása, a tanár alig észrevehető útmutatásai, kiigazításai garantálják, hogy a tanulók maradandó kompetenciákat szereznek, kritikai gondolkodásmódot, önállóságot, felelősséget tanulnak.
Láttam biológia órát svéd nyelven – és én is meglepődtem, hogy élveztem bár sok mindent nem értettem! Érdekessége az volt, hogy egy tízperces, angol nyelvű TED bejátszással kezdődött, amely alatt a diákok svédül jegyzeteltek a feladatlapokon. Itt is érdekes volt látni a sima átmeneteket, amelyekkel a kolléga megszervezte az órát: egyéni munka – pármunka – kicsoport – tanári input (anyagközlés) – pármunka – kiscsoport, a munkaformák váltakozása és a tanár személyisége miatt a 80 perces óra végig érdekes volt, és a tanulók aktívan részt vettek.
És láttam „klasszikus” angol nyelvórát, ahol ismét az volt meglepő, hogy a tanár mennyire a háttérből irányított, szervezett, segített, és mennyire fontos volt a tanulók önálló munkája, az önellenőrzés.
Összességében érdekes és tartalmas napok voltak, sok tanulsággal és még egy Banksy kiállítás is belefért, ahová a svéd kollégák és az iskola jóvoltából jutottam el.”

A képeket Sebestyén Emese a svéd hospitálás alkalmával készítette.