Az elmúlt közel három évtizedben a munkaközösség a következő kollégákkal működött, működik: Pfléger Ferenc (nyugdíjas), Vörös József (nyugdíjas), Bodó Jánosné (nyugdíjas), Lukács Ramóna (szülési szabadság), Kiffer Zsuzsanna, Stölkler Nándor, Koncz Károly és Kovács Bálint.
Munkaközösségünk életében jelentős változást hozott, hogy a biológia munkaközösséggel közösen elindítottuk 1989-ben a speciális tantervű biológia-fizika osztályt. Az osztály célja, hogy tanítványaink nagyobb eséllyel tanulhassanak tovább az egészségügyi és a műszaki intézményekben. A cél megvalósítása érdekében Vörös József és Koncz Károly mérőgyakorlatokat tartalmazó jegyzetet írtak, amit tanítványaink ma is használnak. Az eredményesség érdekében ezekben az osztályokban a fizikát és a biológiát emelt óraszámban oktatjuk, és a tanulók oktatását három jól elkülöníthető, de egymásra épülő formában végezzük.
Alapóra: az általános műveltséghez szükséges tudás kialakítása.
Fakultáció: felkészítés a felvételire, az érettségire.
Szakkör: felkészülés a versenyekre, kreatív gondolkodás fejlesztése.
Azoknak a gyerekeknek, akiknek az első két évben megváltozik az érdeklődése, a harmadik év elején szabad választást biztosítunk a fakultációs tantárgyak között, és a biológiát, fizikát csak az alapórai oktatásban hallgatják.
Oktató tevékenységünket nagymértékben színesítette és színesíti, hogy a fizika szakos egyetemi hallgatók 1990 óta nálunk végzik a kötelező tanítási gyakorlatukat, Vörös József és Koncz Károly vezetésével. Munkánk eredményességéhez jelentősen hozzájárul Stölkler Nándor szertárt fejlesztő tevékenysége, amelynek köszönhetően számtalan manuális és számítógépes szimulációt igénylő kísérlet megvalósítása vált lehetővé. Szertárunk felszereltségének és Vörös József igazgatóhelyettesként végzett szervező tevékenységének köszönhetően hosszú évek óta általában nálunk kerül lebonyolításra az emelt szintű szóbeli érettségi, ami jelentősen segíti tanulóink sikeres felkészülését az érettségire. Az iskolánkban folyó természettudományos oktatás elismertségét pozitívan befolyásolja, hogy 2014-ben átadásra került egy jól felszerelt természettudományos labor, amelynek megvalósításáért Vörös József sokat tett. A laborban folyó munka segítése érdekében Stölkler Nándor és Koncz Károly méréseket tartalmazó jegyzeteket írtak, tanári kézikönyvvel kiegészítve. Munkaközösségünk országos szakmai szervezetekkel is kapcsolatot tart, amelyet segít, hogy Koncz Károly tizenöt éve az Országos Mikola Sándor Tehetségkutató Versenybizottság tagja, és a kezdetektől az emelt szintű érettségi írásbeli dolgozatainak javításában multiplikátorként vesz részt.
Az iskolai munka eredményességének legjobb mutatója a tanítványok elért sikerei.
Az elkövetkezőkben tanulóink tanulmányi versenyeken elért legjelentősebb eredményeit sorolom fel, három, több évtizedes hagyománnyal rendelkező versenyre szorítkozva: Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny, Mikola Sándor Tehetségkutató Fizikaverseny, Nemzetközi Fizikai Diákolimpia.
MIKOLA SÁNDOR ORSZÁGOS TEHETSÉGKUTATÓ FIZIKAVERSENY DÖNTŐJÉBEN ELÉRT EREDMÉNYEK (A 9.,10. évfolyam háromfordulós versenye. A döntőbe országosan behívott tanulók száma 40 – 43 fő) |
||||
Év |
A tanuló neve |
Osztály |
Elért eredmény
|
Tanár |
1993 |
Salk Miklós |
10.d |
7. |
Koncz Károly |
1996 |
Mach Tivadar |
9.d |
2. |
Koncz Károly |
1996 |
Szanyó Albert |
9.d |
20. |
Vörös József |
1997 |
Mach Tivadar |
10.d |
2. |
Koncz Károly |
1997 |
Keszthelyi Gábor |
9.d |
5. |
Koncz Károly |
1997 |
Drávavölgyi Tamás |
9.d |
22. |
Koncz Károly |
1998 |
Keszthelyi Gábor |
10.d |
28. |
Koncz Károly |
1998 |
Drávavölgyi Tamás |
10.d |
32. |
Koncz Károly |
1999 |
Antal Miklós |
9.d |
3. |
Koncz Károly |
1999 |
Schäffer Zsolt |
9.d |
11. |
Koncz Károly |
1999 |
Pető Balázs |
10.d |
31. |
Vörös József |
2000 |
Antal Miklós |
10.d |
11. |
Koncz Károly |
2000 |
Mánfai Balázs |
10.d |
18. |
Koncz Károly |
2000 |
Schäffer Zsolt |
10.d |
29. |
Koncz Károly |
2000 |
Gyimesi Balázs |
10.d |
34. |
Koncz Károly |
2001 |
Vigh Máté |
9.d |
2. |
Koncz Károly |
2002 |
Vigh Máté |
10.d |
3. |
Koncz Károly |
2002 |
Kiss Imre |
10.d |
20. |
Vörös József |
2003 |
Horváth Gergely |
9.d |
16. |
Koncz Károly |
2003. |
Sebők Béla |
9.d |
33. |
Koncz Károly |
2005 |
Demeter Dániel |
9.d |
11. |
Koncz Károly |
2005 |
Bors Máté |
9.d |
42. |
Koncz Károly |
2006 |
Demeter Dániel |
10.d |
8. |
Koncz Károly |
2007 |
Patartics Bálint |
9.d |
24. |
Koncz Károly |
2007 |
Barancsuk Lilla |
9.d |
27. |
Koncz Károly |
2008 |
Barancsuk Lilla |
10.d |
4. |
Koncz Károly |
2008 |
Patartics Bálint |
10.d |
14. |
Koncz Károly |
2008 |
Jéhn Zoltán |
9.d |
29. |
Koncz Károly |
2009 |
Jéhn Zoltán |
10.d |
3. |
Koncz Károly |
2009 |
Szélig Áron |
9.e |
12. |
Koncz Károly |
2009 |
Csaba Gergő |
9.d |
dicséret |
Vörös József |
2010 |
Szélig Áron |
10.e |
3. |
Koncz Károly |
2010 |
Csaba Gergő |
10.d |
33. |
Vörös József |
2011 |
Kopári Ádám |
9.e |
8. |
Stölkler Nándor |
2012 |
Kopári Ádám |
10.e |
11. |
Stölkler Nándor |
2012 |
Olosz Balázs |
9.d |
3. |
Koncz Károly |
2013 |
Fischer Ádám |
10.d |
35 |
Koncz Károly |
2013 |
Olosz Balázs |
10.d |
5. |
Koncz Károly |
2014 |
Schmelczer András |
9.d |
42 |
Vörös József |
2016 |
Olosz Adél |
9.d |
3. |
Koncz Károly |
2017 |
Olosz Adél |
10.d |
4. |
Koncz Károly |
ORSZÁGOS KÖZÉPISKOLAI TANULMÁNYI VERSENY DÖNTŐJÉBEN ELÉRT EREDMÉNYEK (A 11.,12.évfolyamok háromfordulós versenye. A döntőbe országosan behívott tanulók száma általában 30 és 35 közötti. Az elért eredmény a felvételi pontokban is megjelenik.) |
||||
Év |
A tanuló neve |
Osztály |
Elért eredmény |
Tanár
|
1994 |
Salk Miklós |
11.d |
23. |
Koncz Károly |
1994 |
Újvári Tamás |
11.d |
21. |
Koncz Károly |
1995 |
Salk Miklós |
12.d |
11. |
Koncz Károly |
1996 |
Bartal Balázs |
12.d |
20. |
Vörös József |
1998 |
Mach Tivadar |
11.d |
16. |
Koncz Károly |
2000 |
Drávavölgyi Tamás |
12.d |
21. |
Koncz Károly |
2001 |
Antal Miklós |
11.d |
14. |
Koncz Károly |
2003 |
Vigh Máté |
11.d |
8. |
Koncz Károly |
2004 |
Vigh Máté |
12.d |
1. |
Koncz Károly |
2004 |
Balázs Krisztián |
12.e |
10. |
Koncz Károly |
2008 |
Demeter Dániel |
12.d |
10. |
Koncz Károly |
2010 |
Barancsuk Lilla |
12.d |
10. |
Koncz Károly |
2010 |
Patartics Bálint |
12.d |
27. |
Koncz Károly |
2010 |
Jéhn Zoltán |
11.d |
2. |
Koncz Károly |
2011 |
Jéhn Zoltán |
12.d |
5. |
Koncz Károly |
2011 |
Szélig Áron |
11.e |
29. |
Koncz Károly |
2012 |
Csaba Gergő |
12.d |
11. |
Vörös József |
2012 |
Szélig Áron |
12.e |
3. |
Koncz Károly |
2013 |
Kopári Ádám |
11.e |
13. |
Stölkler Nándor |
2014 |
Kopári Ádám |
12.e |
7. |
Stölkler Nándor |
2014 |
Olosz Balázs |
11.d |
7. |
Koncz Károly |
2015 |
Olosz Balázs |
12.d |
1. |
Koncz Károly |
2019 |
Olosz Adél | 12.d | 2. | Koncz Károly |
NEMZETKÖZI FIZIKAI DIÁKOLIMPIA (Az országos versenyeken elért eredmények és a válogató verseny alapján öt fő képviseli az egyes nemzeteket) |
||||
Év |
A tanuló neve |
A verseny helye |
Eredmény |
Tanár |
1999 |
Mach Tivadar |
Padova |
dicséret |
Koncz Károly |
2003 |
Vigh Máté |
Tajpej |
bronzérem |
Koncz Károly |
2004 |
Vigh Máté |
Pohang |
ezüstérem |
Koncz Károly |
2010 |
Jéhn Zoltán |
Zágráb |
aranyérem, mérési különdíj a legjobb mérésért |
Koncz Károly |
2011 |
Jéhn Zoltán |
Bangkok |
bronzérem |
Koncz Károly |
A tanítványaink OKTV-n és a nemzetközi versenyeken elért eredményei alapján, a középiskolák országos ranglistáján fizikából iskolánk az elmúlt években a kilencedik helyen is szerepelt.
Tanítványaink még a következő fizikaversenyeken szerepeltek szép sikerrel: Párkányi László megyei, KÖMAL, Szilárd Leó, Vermes Miklós, Budó Ágoston, Hatvani István, Eötvös Loránd, Jedlik Ányos, Kunfalvi Rezső országos versenyek.
Az előző eredmények talán igazolják, ez az országban szinte egyedül álló párosítás (biológia-fizika) jó kezdeményezés volt, beváltotta a hozzá fűződő reményeket, sikerekben gazdag közel három évtizedet adott a befogadó intézményünknek.
Természetesen nem csak azokra a tanítványokra vagyunk büszkék, akik a versenyeken öregbítették iskolánk hírnevét. Mindenképpen említésre méltó, több olyan osztályunk volt, amelyekből csak az orvosi egyetemre 8-10 fő került, és ma már öten a PTE Orvosi Karán tanítanak. Az emelt szintű érettségi bevezetése óta, az emelt szinten fizikából érettségiző tanulók létszámának harmada Baranyában iskolánkból kerül ki, és az országos listán is előkelő helyet vívtak ki eredményeikkel. Tanítványaink sikerrel állják meg helyüket a mérnöki, tanári, egészségügyi, kutatói pályák mindegyikén, és jó érzéssel tölti el a munkaközösségi tagokat, hogy jó részük ma is szinte napi kapcsolatban áll volt iskolájával, tanáraival.
A 2017/18-as tanévtől kezdve a biológia-fizika osztályok szerkezetén, figyelembe véve a megváltozott társadalmi elvárásokat, annyit változtattunk, hogy a fizika oktatása mellett az osztály egyik felét kémiából iskolázzuk be. Reméljük, ez az osztálytípus is legalább olyan sikeres 28 évet ér meg, és annyi szép eredményt ér el, mint az elődje.