Az iskolai eredményességet számos lista méri.

Az abszolút helyezések tiszteletre méltóak, de fontos és érdemes a számok mögé nézni. Kiemelkedő családi háttérrel rendelkező jótanuló diákok esetében könnyebb lehet a tanár dolga, mint amikor ugyanazt a nagyszerű eredményt egy kevésbé jó helyre született tanulóval éri el. Ez esetben nagyobb a hozzáadott pedagógiai érték.

A nyáron tette közzé az Oktatási Hivatal azt a rangsort, mely a kiemelkedő pedagógiai munkát méri a tizedikes tanulók kompetenciamérési eredményeit alapul véve. Ezen a listán azok az iskolák szerepelnek, ahol a diákok jobb eredményt érnek el, mint az várható lenne a szociális helyzetük alapján.

„Magyarországon erős összefüggés van a diákok társadalmi státusza és iskolai teljesítménye között, vannak azonban olyan intézmények, ahol a pedagógusok sikeresen ellensúlyozzák a tanulók hátrányos szociális helyzetét, akik így a vártnál sokkal jobb eredményeket érnek el, nagyobb számban szereznek magasabb képesítést, mint a szüleik.”

Iskolánk, a Pécsi Tudományegyetem Gyakorló Gimnáziuma felkerült erre a listára. Ez az utóbbi öt év munkáját tükrözi. Mutatja azt, hogy a Babits Gimnáziumba nemcsak a kitűnő tanulókat várjuk, de szívesen fogadjuk a jóképességű, szorgalmas tanulni vágyó diákokat, mivel hiszünk a hozzáadott pedagógiai értékben.

https://eduline.hu/kozoktatas/20220714_Ezekben_a_videki_iskolakban_teljesitettek_a_legjobban_a_tizedikes_diakok?fbclid=IwAR3q5KrM0fvxq407Ucf5z-fqPXXMuxPk-BsWPzlGtMkEWWgJmeaArE7OU9M