Gimnáziumunk folytatja a korábbi években megkezdett intézményfejlesztési céljainak elérését (mint az innováció, a tanulás és tanítás eredményességének és hatékonyságának növelése, valamint a tehetséggondozás kiszélesítése)a munkavállalói Erasmus+ program támogatásával, így kollégáink évente különböző nemzetközi mobilitásokon vesznek részt.

A koronavírus járvány miatt kihirdetett országos veszélyhelyzet intézményünk pályázatát is érintette: a 2020/2021-re tervezett mobilitásokat elhalasztottuk, azokat egy évvel későbbre halasztottuk, illetve a most következő tanévben valósítjuk meg. 

Idén nyáron 11 munkatársunkköztük intézményvezetők, szaktanárok és munkánkat segítő dolgozók utaztak szakmai-módszertani képzésekre európai nagyvárosokbaOlaszországba, Izlandra, Spanyolországba, Írországba, Németországba, Portugáliába és Horvátországba. 

A korábbi és ez évi Erasmus+ beszámolók, képek elérhetők a honlapunkon:

https://babits.pte.hu/cikkek/erasmus_mobilitasi_program

Sulyok Andrea - Belgium

Jaszenovics Sándor - Németország

Sulyok Andrea - Portugália

Tarnai Dóra - Izland

Hosszú Barbara - Németország

Vezér András, Varga Gábor - Spanyolország

Bognár Vasas Dóra - Spanyolország

Zsombori Barbara - Horvátország

Árvay Zsófia - Írország

Máté Zsolt - Olaszország

Kurucz Balázs - Spanyolország

Sebestyén Emese - Írország

Kleisz Erika – Németország

Lőrinczi Adrien – Belgium

Zsombori Barbara - Olaszország

Hosszú Barbara – Ausztria

Ágoston Vivien és Pintér Gergő – Portugália

Sebestyén Emese – Svédország

Pálné Porst Andrea – Lettország

Sulyok Andrea - Hollandia

A nemzetközi mobilitásokról készült szakmai beszámolókat több részletben tesszük közzé.

Sulyok Andrea, gimnáziumunk intézményegység-vezetője és angol-történelem szakos tanára portugáliai képzésen járt 2022július elején. 

 

   "Régóta úgy gondolom, hogy aki utazik, világot lát, sokat tanul. Természetesen a célország kultúrájáról, történelméről, gasztronómiájáról, jelenéről és az ott lakók mentalitásáról, másrészt, ami ennél kicsit talán első hallásra meglepőbb, saját kultúrájáról, országáról, magáról. Így volt ez a mostani alkalommal is: Portugáliát választottam. Miközben iskolavezetésről, illetve a portugál iskolarendszerről tanultam, alkalmam volt más nézőpontból, reflektíven gondolni, gondolkodni saját iskolánkról, tanításunkról, szervezetünkről, értékelésünkről, pedagógus életpályamodellről, tanfelügyeletről. Tanulságos volt.  

 

   Közben bepillantást nyertem a portugál emberek életébe, országába. Sok szépséget láttam: gyönyörű kék-fehér csempéket, ódon utcácskákat melyek felkúsznak Lisszabon dombjaira, ikonikus villamoskocsikat, hatalmas emlékműveket a valamikori hajósok, felfedezők tiszteletére, sziklaszirteket az óceán partján és sok-sok különleges, nálunk kevésbé ismert halat és mandulás süteményt. Ottlétem alatt 45 fokot is mértek, mely komoly nehézséget okozott a látnivalók élvezetében és befogadásában, de a képeket nézegetve nosztalgiával és jó érzéssel gondolok vissza a portugál utazásra."

 

 

 

 

 

A projektet az Európai Bizottság támogatta. A kiadványban (honlapon) megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.