Gimnáziumunk folytatja a korábbi években megkezdett intézményfejlesztési céljainak elérését (mint az innováció, a tanulás és tanítás eredményességének és hatékonyságának növelése, valamint a tehetséggondozás kiszélesítése), a munkavállalói Erasmus+ program támogatásával, így kollégáink évente különböző nemzetközi mobilitásokon vesznek részt.
A koronavírus járvány miatt kihirdetett országos veszélyhelyzet intézményünk pályázatát is érintette: a 2020/2021-re tervezett mobilitásokat elhalasztottuk, azokat egy évvel későbbre halasztottuk, illetve a most következő tanévben valósítjuk meg.
Idén nyáron 11 munkatársunk, köztük intézményvezetők, szaktanárok és munkánkat segítő dolgozók utaztak szakmai-módszertani képzésekre európai nagyvárosokba: Olaszországba, Izlandra, Spanyolországba, Írországba, Németországba, Portugáliába és Horvátországba.
A korábbi és ez évi Erasmus+ beszámolók, képek elérhetők a honlapunkon:
https://babits.pte.hu/cikkek/erasmus_mobilitasi_program
Sulyok Andrea - Belgium
Jaszenovics Sándor - Németország
Sulyok Andrea - Portugália
Tarnai Dóra - Izland
Hosszú Barbara - Németország
Vezér András, Varga Gábor - Spanyolország
Bognár Vasas Dóra - Spanyolország
Zsombori Barbara - Horvátország
Árvay Zsófia - Írország
Máté Zsolt - Olaszország
Kurucz Balázs - Spanyolország
Sebestyén Emese - Írország
Kleisz Erika – Németország
Lőrinczi Adrien – Belgium
Zsombori Barbara - Olaszország
Hosszú Barbara – Ausztria
Ágoston Vivien és Pintér Gergő – Portugália
Sebestyén Emese – Svédország
Pálné Porst Andrea – Lettország
Sulyok Andrea - Hollandia
A nemzetközi mobilitásokról készült szakmai beszámolókat több részletben tesszük közzé.
Sulyok Andrea, gimnáziumunk intézményegység-vezetője és angol-történelem szakos tanára portugáliai képzésen járt 2022. július elején.
"Régóta úgy gondolom, hogy aki utazik, világot lát, sokat tanul. Természetesen a célország kultúrájáról, történelméről, gasztronómiájáról, jelenéről és az ott lakók mentalitásáról, másrészt, ami ennél kicsit talán első hallásra meglepőbb, saját kultúrájáról, országáról, magáról. Így volt ez a mostani alkalommal is: Portugáliát választottam. Miközben iskolavezetésről, illetve a portugál iskolarendszerről tanultam, alkalmam volt más nézőpontból, reflektíven gondolni, gondolkodni saját iskolánkról, tanításunkról, szervezetünkről, értékelésünkről, pedagógus életpályamodellről, tanfelügyeletről. Tanulságos volt.
Közben bepillantást nyertem a portugál emberek életébe, országába. Sok szépséget láttam: gyönyörű kék-fehér csempéket, ódon utcácskákat melyek felkúsznak Lisszabon dombjaira, ikonikus villamoskocsikat, hatalmas emlékműveket a valamikori hajósok, felfedezők tiszteletére, sziklaszirteket az óceán partján és sok-sok különleges, nálunk kevésbé ismert halat és mandulás süteményt. Ottlétem alatt 45 fokot is mértek, mely komoly nehézséget okozott a látnivalók élvezetében és befogadásában, de a képeket nézegetve nosztalgiával és jó érzéssel gondolok vissza a portugál utazásra."
A projektet az Európai Bizottság támogatta. A kiadványban (honlapon) megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.